Yli 1000 KontionKynnen™ voimalla – ennen kokematonta pitoa maailman suurimmalla nastamäärällä
Kontio IcePaw on uusi, Suomessa 100 prosenttisesti suunniteltu premium-nastarengas, jossa on 270 nastaa eli KontionKynttä™ kokoluokassa 205/55R16. Kontio IcePaw’ssa on maailman eniten nastoja. Kontio Icepaw tarjoaa ennen kokematonta pitoa – nastamäärien maailmanennätys on nyt rikki ja turvallisuus taattu.
Suuremmalla nastamäärällä parempi pito ja pienempi tien kulutus
Suuresta nastamäärästä huolimatta Kontio IcePaw kuluttaa tien pintaa tutkitusti vähemmän. Modernin rengasteknologian ansiosta Kontio IcePaw on hiljainen ja tarjoaa äärimmäistä pitoa Pohjolan haastavissa talviolosuhteissa sekä säästää verorahoja tienhoitomenoissa.
Rengaspalojen välissä olevilla portailla on saatu rengasta jäykistettyä niin, että sivuttaispito paranee asfaltilla ja lumella. Portaat pitävät renkaan pinnan kuviopalat tiukasti yhdessä, joten renkaan tiekosketus on optimaalinen kaarteissa ja väistötilanteissa, eikä huojuntaa ja epävakautta esiinny.
Renkaan teknologisesti kehittyneillä sivuttaispitosärmillä saadaan entistäkin enemmän pitoa lumella. Tämä takaa vakaan ajotuntuman ja hallittavuuden. Ensiluokkaista sivuttaispitoa tarvitaan varsinkin kaarreajossa.
Teräsrunkoinen premium-nasta KontionKynsi™ puree jäähän kuin naskali
Kontio IcePaw’n nastanreikä ja sen ympärys on suunniteltu KontionKynttä varten parhaimman pidon saavuttamiseksi. Nastanreiän ja KontionKynnen yhteensopivuus takaa yhdessä erikoisnastan iskevän naskalivaikutuksen jäähän.
KontionKynsi on premium-luokan teräsrunkoinen erikoisnasta, ei alumiinia, kuten tavanomaiset 2-laippaiset nastat. Teräsrungon ja 3-laippaisuuden ansiosta nasta pysyy pystyssä paremmin ja sen käyttöikä pitenee nastojen pysyessä renkaassa kiinni. Nastan pieni kärki kuluttaa tietä vähemmän ja puree jäähän paremmin.
Kontio Pure Ice™ on Pohjolan talveen suunniteltu erikoiskumiseos
Kontio Pure Ice™ -erikoiskumiseoksessa on käytetty luonnonmukaista ja ympäristöystävällistä rypsiöljyä, jotta renkaan pito kovillakin pakkasilla pysyy erinomaisena: kumi ei jäykisty vaan pysyy joustavana. Joustavuus on hyvän pidon tae, ja rypsiöljyllä saadaan tavallista parempi ja joustavampi rengas talviolosuhteisiin kuin käyttämällä haitallisia öljyjä.
Nastojen matemaattinen sijoittelu eri linjoihin algoritmien avulla
Nastojen matemaattisella sijoittelulla 48:aan eri linjaan saadaan optimoitua nastojen pureutuminen koskemattomaan jäähän. Nastojen sijoittelussa on käytetty hyväksi tekoälyn mahdollistamia algoritmeja, joiden pohjalta on analysoitu paras mahdollinen renkaan pito.
Akustisesti optimoitu renkaan pintarakenne pitää renkaan hiljaisena ja miellyttävänä ajaa suuresta nastamäärästä huolimatta.
Rengaspalojen järjestyksen ja koon vaihtelulla saadaan aikaiseksi hiljainen ja miellyttävä rengas.
Vain nasta takaa turvallisuuden
Kontio IcePaw -nastarengasta verrattiin Lapissa Test Worldin testiradalla. Kohdassa, josta Kontio IcePaw pysähtyi 100 km/h nopeudesta, markkinoiden paras kitkarengas kulki vielä 55 km/h nopeutta ja eteni vielä 83 m pitemmälle.
JÄÄLLÄ VAIN NASTA PITÄÄ
Kontio IcePaw lähtee kuin tykin suusta
Kontio IcePaw oli viimeisimmässä Test Worldin lehtitestissä nastarenkaista jääkiihtyvyydeltään paras rengas. Taakse jäivät muun muassa Nokian ja Continentalin uusimmat mallit. Kontio IcePaw lähtee kuin tykin suusta, eikä jää risteykseen sutimaan.
Testi julkaistiin pohjoismaisissa autolehdissä syksyllä 2020.
Paraskaan nasta, kuten KontionKynsi ei riitä yksistään huippupitoon. Huippupitoon vaaditaan myös erinomainen kuvio. Kontio Renkaat suunnitteli ja testasi perusteellisesti erilaisia kuvioita, kunnes paras kuvio Pohjolan vaativiin talviolosuhteisiin löydettiin. Kuviota testattiin lukemattomia kertoja Suomen ja Ruotsin Lapissa sekä kesällä sisätiloissa että talvella ulkona. Testejä tehtiin ympäri vuorokauden myös syksyn ja kevään paljailla teillä.
Renkaan tyyppi: Passenger car
Kausi: Talvi
Koko: 225/55-17
Renkaan kantavuus: 101
Nopeusluokka: T
M+S: Kyllä